close
今天編了新班級

還好分到UP2了

之前4科只考到3個A

害我還擔心了一下

後來發現這期的UP2開了5個班

一大堆阿陸仔根本考的不怎樣也都升到UP2了

今天的老師是Sarah

一大早是分成兩個兩個一組

互相跟對方自我介紹

接著就是要把對方介紹給全班

跟我ㄧ組的是個大陸女生

沒辦法,這裡什麼不多就是阿陸仔最多

互相聊點基本資料之後就開始問我

Do you think Taiwan is a country?

基本上會問這種問題的人想聽到的答案是NO

廢話,我當然回答她yes阿

我跟不管哪個國家的人自我介紹的時候都會講

I come from Taiwan. 或者 I am a Taiwaness.

我就不相信有哪一個台灣人會說他是從China來的

結果到了互相介紹的時候,這傢伙就給我講

This is Terry.

He comes from Taiwan.

He thinks Taiwan is a country but I don't think so.  (下略)

只能說中國政府的洗腦教育還真是洗地徹底阿

等她結束之後,Sarah老師就講話了

I noticed there are many Chinese in this class.

Most people in China think Taiwan is not a country.

But I want to let you know something outside of China.

It is truth that Taiwan is a country.

It's shown on maps.

It's written on books.

It's believed like this outside of China.

我只能說Sarah你真是太酷了阿

我總覺得這些剛跨出中國領土的小鬼們

思想還是很封閉阿

都已經到了自由國家了

They can't free their mind.

They were told what to do and what not to do.

Oh... come on...

You are not in China now.

You come here to study languade but there are so many things to learn.

It's such an opportunity for you Chinese people to move on and become open-minded.

別說我對阿陸仔有偏見

我也遇過幾個在這個國家已經待了很久的阿陸仔

他們懂得去看China之外的這個世界

他們不吃洗腦教育那一套

簡單來說 Thay are oped-minded.

當然他們也知道除了中國之外的其他地方都把台灣當成一個國家來看待

他們也明白這才是事實

我在這裡遇到的那些中國小鬼頭們

待在這個自由國家過了兩年之後

思想不知道能不能自由一點

It will be a pity if they can't free their mind to accept things outside of China.

It's pathetic.

Even I don't feel angry about what they said.

I just feel pathetic for them.

 

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

補一句~~~Sarah is cool!!!!~~~~~~
-----
arrow
arrow
    全站熱搜